Site Meter Pastor Tommys Blogg

fredag 23 december 2011

Jag faller och kan inte resa mig igen ...

Älskade vänner. Idag fick jag ett underbart brev från en av våra elever på PTL Distans. När han skriver att: "tänk att Gud kunde använda även mig till att förmedla hans kraft", då har vi lyckats. Det är vårt mål - att du och alla ni skall göra vad Jesus gjorde i er vardag: Predika evangelium, be för sjuka, kasta ut demoner och breda ut Guds rike här och nu. Läs och tacka Jesus:

"Din förbön för mig var en av de starkaste upplevelserna jag haft benen börjar skaka och jag faller och bara kan inte resa mig utan bara får vila. Jag tror att jag verkligen behövde det. Sen kommer mannen med sydlänskt utseende och ber för mig igen och jag faller igen. Kort där efter så ser jag en vän och känner hur mycket jag tycker om den människan så jag går framtill henne för att lägga handen på hennes axel och hon vacklar till. Hon säger att det var den heliga ande som berörde henne .Och detta var nog det största att tänk att Gud kunde använda även mig till att förmedla hans kraft. Jag hade några fantastiska drömmar i Sölvesborg och på vägen hem så bad jag för en präst från Svenska kyrkan. Och upplever en sådan välsignelse att få be för folk .Att både lägga händer på dem men också att få tal ut i bön och tacksägelse. "