Site Meter Pastor Tommys Blogg

måndag 14 oktober 2013

Mötet hade avslutats, men Jesus var inte klar!

Bangalore, Indien.
Mötet var avslutat och jag var på väg ut när några kvinnor försökte få min uppmärksamhet. De ville visa mig en handikappad hinduisk kvinna de hade burit till konferensen, och där satt hon i sin stol. Vi märker en föränding inom PTL: nu händer det fler mirakler när vi tjänar bland folket, inte bara när vi ber för helande från scenen.
Hon var skeptiskt när jag tog henne i armarna, men hon stod upp i Jesu namn. Först kunde hon inte tro vad som hade hänt. Hon stannade till flera gånger, som om hon tvivlade på att det som höll på hända var på riktigt. Till att börja med tog hon bara småsteg. Men efter några minuter vågade hon släppa min hand. Och efter ytterligare några minuter fick hon balansen och började gå! All ära till Gud! Vårt mediateam har producerat en kort film på 40 sekunder så att du kan följa utvecklingen.