Site Meter Pastor Tommys Blogg

måndag 7 februari 2011

Ny bibelskola i Israel

På torsdag startar vi upp vår nya kvällsbibelskola i Jaffa, söder om Tel Aviv. Ett stenkast från Simon Garvarens hus. Det var här Petrus kom i hänryckning och tog emot synen med linneduken och alla djuren.
Fokus ligger på evangelisation. Vårt Jesus fokus växer sig allt starkare. Paulus skriver till Efesierna om hur viktigt det är att ha "rätt tro" om Jesus. Samtidigt ser vi att Jesus är under attack. Det allvarligaste hotet kommer inifrån, när Jesus inte beskrivs som den han är utan när annat blir fokus.
Därför är ett av våra mål fram till 2020 att i allt vi gör, lyfta fram namnet Jesus på ett övertydligt sätt. Vi arbetar tex nu med nya kulisser till Kanal 10 och jag har sagt namnet Jesus skall framträda tydligt.
Vi får många förslag och många vill arbeta med oss, men Herren är tydlig -vi är kraftfullt Jesusfokuserade och vår bana är människors frälsning. Herren har tydligt talat till mig och oss om att hålla oss utanför kyrkopolitiken, dessvärre misslyckas jag ibland med det och varje gång tungan slinter eller pennan löper för fort så blir det inte bra.
Den stav PTL fått är doppad i ELD, den helige Andes eld och det är vårt ärende, även i Israel.
Jag vet, att dagen är redan här, upptagandet har redan börjat då de "ser upp på Honom som de har genomstunget", därför är jag tacksam till Gud att få nåden att stå med i denna profetiska rörelse.