Site Meter Pastor Tommys Blogg

torsdag 16 september 2010

Jubelåret har inträtt i mitt liv - nu kan allt hända!

Idag, 07:15, inträdde jubelåret i mitt liv - den tid då frihet utropas åt de fattiga. Då allt man förlorat lämnas tillbaka, helas, upprättas och återställs. Från Israel har jag fått ett jubelhorn med beslag av äkta silver i födelsedagspresent, äkta kosher. Nu blåser jag i hornet och utropar total frihet över Tommy Lilja. Allt som Satan stulit de tidigare åren skal lämnas tillbaka och sannerligen, festen kan börja.

Här hoppar minsann inga halta höns!

På crusade efter crusade skall glädjebudskapet utropas, människor som hållits fängslade i fattigdom, sjukdom, synd, evig förtappelse, demoni, trollkraft, övergrepp, skam, förkastelse, etcetera, för alla dessa skall ett ljus tändas och kraften i namnet Jesus sätta dem fria, öppna celldörren och låtadem komma in i Guds rike.

Vårt mål är global påverkan! Nu yrar du Tommy Lilja. Jo, den som lever får se!

Napoleon Hill, som man skall ha stor distans till, skrev att den mest produktiva åldern i mäns liv är efter 50. Jag tar honom på orden. Men än mer tar jag Guds Ord på orden, som säger att: Jag förnyar din ungdom (I renew your youth) samt, att gamla träd skal skjuta nya skott.

Kära vänner, det finns en pensionärspolitik i det här landet, som säger att äldre skall varva ner! Men Guds Ord säger tvärtom. Här skall inte varvas ner, här skall varvas upp!! Lyssna!!!! Det står skrivet att ynga män kan bli trötta. Jag är inte ung längre, alltså kan jag inte bli trött. Tvärtom, jag tillhör nu den kategoring som hämtar kraft i från Herren, en gammal ärrad stridörn, med slipad näbb, skarpa klor, klar syn. När stormen kommer, lyfter Andens vind mig över och igenom stormen. Det är skillnaden, åren med Herren gör oss till mästerglidare. Vi inser alltmer efter som åren går att kraften inte kommer från oss själva, utan ifrån Herrem

Så kära vänner, som har firat jubelåret, kasta av dig oket som säger att du är gammal. Skjut nya skott. I Sverige säger vi att livet tar slut, men i Mellanöstern säger men att en äldre männska är fylld av liv!

Nåväl, idag är jag i Stockholm. Vi hade först tänkt ha kalas med alla goa vänner i Folkkyrkan ikväll, men pga av mitt hektiska resschema, valde vi att fira in jubelåret i en av världens mest trivsamma städer, Stockholm.

Efter Jerusalem, så håller jag Stockhplm högst. Vi flög upp rätt sent igår kväll, och en broder i Herren, Martin, som är resturangchef på den italienska resturangen Chou - Chou på Hantverkargatan, bjöd på en stor middag. Han var med oss i Israel. När vi är i Stockholm promenerar vi alltid. Det tog drygt 30 minuter från hotellet, genom Gamla stan, Stadshuset och fram till resturangen. Ikväll firar vi på XXXXXXXXXX, haha, en favoritresturang, ett stenkasts från Filadelfiakyrkan, det tar oss drygt 60 minuter att gå dit, underbart.

Men framför allt, låt all ära, denna dag gå till Herren! Vem vet vad jag sysslat med om han inte frälst mig? Ingen vet, och ingen vill heller veta.

Nåväl, från det ena till det andra. Jag fick mejl från Etiopien idag. Förberedelserna inför nästa kampanj pågår. Vi har idag 12 som går vår utbildning School of the Crusader i Etiopien och de ägnar nu tre veckor till aggresiv evangelsiation, tillsammans med församlingarna. Vilket tryck det kommer att bli, det är nästan så att man går igång i stolen. ABBA!

Tack för att du finns,
Tommy