Site Meter Pastor Tommys Blogg

fredag 5 november 2010

Evangelium till så många som möjligt

Ingen vet när, men förr eller senare kommer Jesus tillbaka. Vårt uppdrag är att predika evangelium till så många som möjligt. Att nå de onådda, samtidigt som de församlingar som finns förnyas och blir livskraftiga.
Allt detta är ett gigantiskt tillsammansarbete, som ytterst sett leds av Jesus. Så ser jag på de arbeten jag får fungera i. Folkkyrkan vars uppdrag först och främst är lokalt. Att vara en levande församling i Sölvesborg, ett arbete som delas med de heliga här på orten. Min uppgift är att förlösa, ge energi, utbilda och hjälpa de troende att växa i Jesus, att bli mer lika Honom.

PTL:s uppdrag är annorlunda, det är ett internationellt samarbete, där vi får utgöra en liten del i allt det, som många gör tillsammans utifrån ett globalt perspektiv. Det är därför jag åker till Nepal och Indien nästa vecka, det är därför vi sänder TV.

Nyckelordet är tillsammans och i den helige Andes kraft för att utbrede Guds rike. Jag är personligen väldigt tacksam för alla jag och vi får samarbeta med och det är många.

Det är också vktigt för mig att allas insats räknas. Alla kan inte göra lika mycket, ingen kan göra allt och vi har olika uppgifter. Men när många "kommer rätt" i kallelsen växer ett harmoniskt mönster fram, en dynamisk rörelse i vilken Jesus kan arbeta. Hans kropp, församlingen.

Nästa vecka bloggar jag från Nepal och det kommer att bli spännande. Vi hoppas på flera församlingsplanteringar som en direkt konsekvens av kampanjen.
Herren vare med dig!