Site Meter Pastor Tommys Blogg

måndag 1 november 2010

Foto och lite svammel från helgen

Tack till Jesus, till alla Er som ger oss förtroende att få betjäna, undervisa och bygga upp Kristi kropp. Det är med stor nåd och respekt vi tar emot i Sölvesborg.

Tack till lovsångs teamet som lyfte lovsången till en ny dimensioni helgen. Elaine, Mirjam, Jonas, Fredrik, Christian, Mudde, Rebecka och Markus! Himlen var med.

Tack till alla Er som arbetade så hårt och till alla Er som utgör Folkkyrkan i Sölvesborg, vår bästa tid ligger framför oss och tillsammans utvecklar vi Din bästa församling NU!

Pontus gick rakt in i våra hjärtan. Tack Jesus för vad du gjort i hans liv och för vad han i Din kraft får betyda för många. Pontus lärde mig att det finns tre motorcyklar i Bibeln; Harley David(son), Victory och Triumf. Han ringde idag och hade hittat en Victory som han tyckte jag skulle köpa. Jag hade min första bike när jag var 6 år gammal, en ombyggd ILO 98 CC. 1976, 16 år gammal köpte jag den snabbaste 125:an, en Zyndapp. Japanarna var som flickmopeder. 19 år gammal köpte jag trots allt en Honda 650, den var slö. Men, på den tiden var skärmarna kromade! Hur jag såg ut? Jag hade axellångt eldrött hår. Hade svart knuttejacka, en sån där i getskinn, sommar som vinter, boots eller trätofflor. Sister Paige talade på bl.a på lördagskvällen. Hon är verkligen använd av Jesus.
Nils G är en av mina nyaste vänner. Vi är på samma linje ....
Det blir varmt när man är många. Rast på gatan under seminariet om tro

Gå gärna in på http://www.pontusjback.com/ och läs Pontus blogg om vad som hände på toaletten!