Site Meter Pastor Tommys Blogg

torsdag 5 augusti 2010

Följ med på crusade till Nepal i november


Sedan flera år tillbaka har många hört av sig och velat följa med på en crusade. Nu kan det bli verklighet. I november, kommer Bertil Dolfén, coordinating manager för PTL att leda ett team till min kampanj i Nepal. Bertil är utbildad inom "healing on the streets" konceptet. Vilket innebär att man på gatan frågar människor om de är sjuka, ber till helande för dem i Jesu namn och sedan erbjuder vederbörande att ta emot Jesus!

Under Bertils ledning håller vi på att utveckla ett PTL koncept på samma tema, som kan fungera bland onådda folk. Vilker innebär att du som följer med kommer att få gatuevangelisera i Nepal och praktisera handpåläggning i Jesu namn, som lärjungarna en gång gjorde.

PTL street evangelism
"Empowered by the Holy Spirit we follow the pattern of Jesus Christ!"
1. The sign: Divine healing, delivarance and restoration
2. The message: Sharing the Gospel of Jesus Christ
3. The purpose: Salvation prayer and a redeemed soul

Vill du följa med så är det obligatoriskt att deltaga på 1-2 träningsdagar där Bertil går igenom grunderna för PTL street evangelism.
Skriv till:
Berätta lite om dig själv och varför du vill följa med PTL till Nepal!

-Kan man inte göra det i Sverige? undrar du då.

Klart man kan, Bertil finns i ett sammanhang där man praktiserar det regelbundet.

-Men säger du, kan man göra så? Skall vi inte ligga lågt?

Så gjorde ju Jesus! Med bestämda steg gick han fram till den lame mannen vid Betesdadammen och frågade:

-Vill du bli frisk!

Eller Petrus, som spände blicken i den lame mannen vid Sköna porten och sa:

-Silver och guld har jag inte, men vad jag har det ger jag dig. I Jesu namn stå upp och gå!

Personligen är jag förälskad i Pauls ord från 2 Kor. 2-5:

-Jag hade nämligen bestämt mig för att inte veta av något annat än Jesus Kristus och Honom som korsfäst. Mitt tal och min predikan bestod inte i ord som skulle övertyga genom mänsklig visdom utan genom en bevisning i Ande och kraft. Vi ville inte att er tro skulle bygga på männiksors visdom utan på Guds kraft.

Detta är något att tänka på i Sverige idag. Det är Guds kraft som föder på nytt! Det är, som Paulus flera gånger betonade, frågan om:
-en ny skapelse!
Fotot från PTL:s sista kampanj, hösten 2009 i Nepal.