Site Meter Pastor Tommys Blogg

måndag 23 augusti 2010

TRUE MAN POWER och Baby Boom

Just nu så blommar livet i Folkkyrkan på ett speciellt sätt.

Vi har många barnfamiljer och de har verkligen bestämt sig för att vi skall få församlingstillväxt (på det ena eller det andra sättet). Vi har under några år haft en baby boom. Jag och Carina älskar barn så vi stortrivs. Mitt problem är att komma ihåg vad alla heter. Det är inte så lätt att skilja på Jakob, Josef, Lukas, etc. Har ni inga flickor? Jodå, Mollie,Lael m.fl. Det är stora högar nyfödda barn. Sista pojken föddes för några veckor sedan, han skulle heta Teodor, det fastnade direkt.

Dessvärre är barn lite rädda för mig. Jag gör allt jag kan för att muta dem, men det är tufft. Jag funderar på att alltid ha godis i mitt skrivbord. Carina däremot, har barnen inga problem med. Kan inte förstå varför.

Nåväl, jag lovar att skriva om gemenskap, Jesus och karaktär senare i veckan och vad det är för skillnad på en social klubb och en församlingsgemenskap.

Har dessutom redan börjat förbereda mig för mansseminariet 30 oktober, TRUE MAN POWER! Kan det vara så, att varje man, likt Jakob, måste brottas med Gud för att bli män! Det här är något jag brinner för, att hjälpa pojkar bli män.