Site Meter Pastor Tommys Blogg

tisdag 3 augusti 2010

Ryktet om PTL har spridit sig över hela Zambia

Älskade bloggläsare,
är tillbaka på kontoret efter en semester där jag blandat arbete med ledighet. Jag avslutade med en lyckad kampanj på Ölandsgården. En härlig kristen camping på Ölands nordöstra sida.

Just nu är min mailbox full med mail från utlandet. Vår första kampanj är i Lusaka, 8 - 12 september och det är flera humdra frivilligarbetare som är igång. Vi har ett stort musik och tv-team, företrädare från regeringen kommer att närvara och människor reser från hela Zambia för att vara med. Ryktet från vår första kampanj som var ett riktigt genombrott mitt i djungeln har spridit sig över hela landet.

I oktober forsätter jag till Etiopien. I både Etiopien och Nepal har vi desutom dragit igång School of the Crusader. I Etiopien satsar vi på att för första gången nå fler än 100 000 på ett möte.

I november avslutar vi med två kampanjer. I Nepal och Indien. Eventullet kommer vi att öppna upp för ett team till Nepal. PTL:s coordinating manager Bertil Dolfén, håller på att utarbeta ett koncept på "Healing on the streets". Teamet kommer alltså att praktisera helande genom handpåläggning på gatorna i Nepal. Vill du följa med, så får du skicka en email.

Efter Nepal drar jag direkt ner till Delhi, för en större ledarkonferens och en mindre inomhus crusade.

Jesus sa att "den som för min skull och evangeliets skull lämnar allt, skall få hundrafallt tillbaka, redan här och nu i denna tiden".

I allt detta verkar PTL, valspråket är: "En för alla, alla för en - Han dog för oss, vi lever för Honom".

Den utmaning Herren lagt på PTL i höst är ett tillsammansarbete, du och jag, den helige Ande och Jesus tillsammans med Fadern. Uppdraget är enkelt, men ändå svårt: Att ta evangelium till världens ände, till alla folk, att befria de fångna!