Site Meter Pastor Tommys Blogg

måndag 9 augusti 2010

Vill du att din tro skall utvecklas?


Kära bloggläsare,

idag fick jag bekräftat att Paige Junaeus kommer till Sölvesborg 29-31 oktober (helgen före Allahelgon). Hon står i en stark profetisk tjänst och har du möjlighet, åk ner till Sölvesborg redan på torsdagskvällen. Parallellt med Paiges besök kommer jag hålla ett höst seminarium på om trons liv. Vi kommer att göra en nyinspelning till Distansbibelskolan. De sista åren har Herren uppenbarat och visat mig hur tron fungerar och jag vill väldigt gärna att så många som möjligt skall komma in i trons liv.

Vi sparkar igång fredag morgon, det blir full dag, med möte på kvällen. Lördagen börjar med möte för kvinnor, där Paige talar och ett möte för män, där jag talar. På lördag em, fortsätter seminariet om trons liv och på kvällen talar Paige och fortsätter under söndagen 11 och 16.


Vi ser idag en explosiv utveckling inom PTL, och allt beror naturligtvis bara på Gud, men Gud handlar på tro. Inte tro som en prestation, utan en tro som fungerar i kraft av nåden. Mitt mål är att förmedla hur tron fungerar i samspel med Gud.

Din metod Jesus praktiserade och som han tränade lärjungarna i var: att tro. Tron, sa Jesus, kan kasta berg i havet. Som troende är du kallad att leva och påverka ditt eget liv och din omvärld genom att tro.

Snickaren snickar, muraren murar, kirurgen opererar, sångaren sjunger, troende tror ....