Site Meter Pastor Tommys Blogg

fredag 30 juli 2010

Tyvärr, du överlever inte julen 2009 ...

De sista dagarna har helande och mirakler diskuterats intensivt. Vad är det egentligen som sker? De vittnesbörd som återfinns på tex vår hemsida med foto och filmer där människor berättar att de blivit miralkulöst helade, är det sant?

Sanningen är ju att när Jesus gjorde under, så var det många som hade svårt att tro att det verkligen hade hänt. Därför vill jag berätta om ett mirakel i Sverige. Jag känner personen i fråga och människorna i hennes närhet, pastorn som döpt både henne och flera i hennes närhet är en av mina nära vänner. Men jag vill inte släppa namnet än, då hon är ganska nyfrälst. Vi kom överens om att vänta något år så att allt är stabilt, men lyssna till min berättelse.

Kvinnan ifråga, var en riktig "råhedning", en sådan svensk som inte vet något om Gud, än mindre om frikyrkan. 2005 fick hon cancer. Hon operades och blev lite bättre, men våren 2009 kom cancerna tillbaka och nu hade den spritt sig till många organ i kroppen. Läkarna stod maktlösa och sommaren 2009 berättade de att hon inte hade långt kvar. Hösten kanske, men:

-Tyvärr, sa dom, du överlever inte julen 2009.

När hon kom hem ringde hon en kvinna hon mött på cancerkliniken, en vän till mig och Carina, en vardagsevangelist.

-Du måste följa med mig ikväll, sa vardagsevangelisten, och tog med henne på ett tältmöte, där kvinnan tog emot Jesus.

Under hösten hade jag en kvällsbibelskola i en större stad i Sverige, där jag undervisade om att göra vad Jesus gjorde, en praktisk bibelskola, för mogna kristna. Därför blev jag förvånad när denna här nyfrälsta kvinan dök upp. Hon var verkligen sjuk, darrade i hela kroppen och var tungen att gå ut och röka hela tiden. Men hon lyssnade. Jag undervisade om hur man leder människor till dopet i den helige Ande. Jag bjöd också en till bön för andedopet och hon kom fram och det gick igenom!

Veckan därpå ringde hon till vardagsevangelisten och sa att:

-Nu har jag blivit tokig också, jag började tala ett språk som lät jättekonstigt och jag kunde inte sluta.

Månaden därpå undervisade jag hur man befriar från mörker. I eftermötet kom hon fram och jag minns att något manifesterade sig, även om det inte var krafttigt.

Märkligt var det dock att hon hade börjat piggna till, kinderna var rödare och hon såg allmänt friskare ut. När hon i december lades in för provtagning kom chocken! (för läkarna) Cancerna var borta. I februari 2010 lades hon in igen, och det det finns inga symptom på cancer kvar. Hon som skulle varit död senast julen 2009, lever!

Idag är hon och bägge hennes söner döpta i min nära väns församling. Hon besöker dansbanan varje helg och berättar om Jesus, ber för sina ofrälsta sjuka vänner till helande och är ett levande mirakel!

När inträffade då helandet? Hon vet inte! En händelse hon minns är att när hon var och fiskade med sina vänner, så sökte sig till en egen plats, några meter från sina vänner, men ändå så att alal kunde se vad den andra gjorde. Då kom det en man, hon visste inte varifrån och han lade handen på hennes rygg. Hon blev förvånad därför att den var så varm, han sa ingenting, och sedan försvann han. Men värmen på ryggen var kvar så hon gick till sina vänner och frågade om de sett honom? Men ingen hade sett mannen!

-Men, sa hon titta på min rygg ,därför att det värmer fortfarande.

När vännerna tittade efter, hade kvinnan en röd rodnad efter handen på just det ställe på ryggen som mannen lagt sin hand.

Vad var det som hände? Jag vet inte. Vem var mannen? Ingen vet.
Det viktiga är att hon är frälst, frisk och berättar för andra om Jesus.

De finns de som frågar mig angående våra kampanjer. Hur vi kontrollerar att människor som är helade är helade? Det gör vi inte. Vi tror att dom talar sanning! Varför skulle någon ljuga om det? Varför skulle föräldrar till barn som blivit helade, med tårar i ögonen ljuga?

Helande och mirakler är en natulig del av evangelium. Det är underbart för den som blir helad, men helandet har ett högre syfte, det pekar på något som är större än helandet och det är frälsningen i Jesus Kristus. Därför att det största miraklet är en pånyttfödd själ, räddad för evigheten.

PS/ besök gärna vår hemsida, titta på de korta fimerna.