Site Meter Pastor Tommys Blogg

söndag 4 juli 2010

Sökes: 1000 svenska evangelister till Rom

Kära bloggläsare,
jag skriver från Rom, klockan är 21:10 och idag har vi haft två intensiva möten. I morse undervisade jag om "Vem du är i Kristus" och den helige Ande ville inte sluta, likadant i kväll. Jag hade inget utkast med mig, utan den helige Ande ville att jag skulle predika ut vad han gav mig och då brukar det braka loss riktigt ordentligt. Predikan ikväll böljade fram och tillbaka i nästan två timmar och då hade jag ingen förbön. människor blev helade i predikan, två demoner manifesterade sig och i 45 graders värmde, badade vi i svett och smörjelse!

Vi började i Apostlagärningarna när Petrus helade den lame mannen vid Sköna porten, forsatte till namnet Jesus och ramlade in på en undervisning jag inte visste jag hade i mig "ett skott räcker"!!!!! Vad jag menar med det, ja du, det finns inte utrymme, men jag lärde dem att ladda med rätt ammunition, sikta och skjuta. Det handlar inte om mängden kulor utan om kraften i kulan. Fortsatte med grunden för att inte själv bli träffad och gick därefter in i morgonbönen. Ja, som du förstår blev det väldigt bra. Folk var helvilda i den helige Ande. Det märkliga var att det blev en underbar helhet, allt hände ihop.
Om vi har skakat Rom? Nej, en stad med 5 miljoner människor och ett av de starkaste religiösa centrarna i världen låter sig inte skakas så lätt. Men ... vi har en ingång och i morse när jag talade med min vän Johannes så sa han något som jag inte, att översvämma Rom med 1000 vilda gatuevangelister från Sverige. Då skulle vi i alla fall röra om i grytan. Vad säger du? Hänger du på? Healing in the streets, Street Church och allt vad vilda evangelister heter i Sverige. Antar du utmaningen?

Rom, det är hednakyrkans center. Här grundade Petrus sin apostlarörelse, det var till denna församling som Paulus skrev Romarbrevet, härifrån evangeliserades Europa, innan Himmelens gudinna, förförde och korrumperade Roms församling och dess ledarskap.
Men vi kan ta tillbaka initiativet, inte genom en kampanj, eller genom att 1000 nordiska vildingar åker hit, utan genom att vara kanaler för en inledande offensiv!