Site Meter Pastor Tommys Blogg

måndag 22 mars 2010

Bombhot, Kastrup - på väg till Etiopien

Söndagskvällen blev sen. Göran Skytte besökte Sölvesborg och Folkkyrkan. Han talade, inför en sprängfylld kyrka, i 90 minuter och lämnade ingen oberörd. Jag och Carina kom i säng sent, steg upp 03:45, åkte till Svågertorp för att ta tåget 05:51 till Kastrup. Några minuter över sundet så meddelar tåget att Kastrup stängt, tåget kör förbi. Vi blir avsläppta vid nästa station, någonstans i Köpenhamn. Inga taxi, men till slut kommer en. Tillsammans med några andra, icke kända, kastar jag mig in i första taxin och hinner precis checka in, 50 minuter före avgång. Hinner med en kaffe i launchen och blogga med dig. Skall rusa strax.
Flickan på fotot hade aldrig kunnat säga mamma, när jag besökte Etiopien första gången 2008. Jesus rörde vid henne och på kampanjen sa hon mamma för första gången i sitt liv. Glädjen visste inga gränser. Jag tror på liknande mirakler när kampanjen går igång på torsdag kväll.