Site Meter Pastor Tommys Blogg

söndag 28 mars 2010

En historisk kväll i Nazareth








Kära blogläsare! Vilken kväll, jag önskar att vi alla skulle kunnat vara tillsammans och fått uppleva den fest som lördagskvällens festivalmöte blev. Några sa att det var ca 25 000 på plats, jag vet inte, men många var det och kvällen innehöll allt. Mannen på fotot var färgblind och hade ledsyn, när Jesus i förbönen rörde vid hans ögon. När han kom upp till mig på scenen hade han perfekt syn. Flickan som gråter av glädje hade ett hjärtfel som läkarna inte kunde bota. Med smärta i bröstet kom hon till mötet och blev helad. Jag predikade om utbytet på Kristi kors och Paulus, som brann av mordlust, men som Jesus utvalde, renade och fyllde med sin Ande. Jag talade om de fängelser människor är inlåsta i, sjukdom, synd, depression, etcetera men att dörren nu var öppen därför att Jesus har nyckeln till frihet från mörkret. Tillsammans (fotot) dansade vi profetiskt ut Ordet och 25 000 afrikaner jublade och dansade av glädje. Allra sist bad vi om dopet i den helige Ande och Guds kraft kom över hela fältet, ingen ville gå hem och alla berättade de om hur de fått möta Jesus på oloka sätt. Tack till alla er i Sverige, från ett folk märkt av lidande, som gjort denna fest möjlig för ett av världens fattigaste länder.