Site Meter Pastor Tommys Blogg

fredag 26 mars 2010

Många grät öppet!

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Sista dagen på ledarseminariet ledde den helige Ande mig in på ett spår jag inte alls planerat. Atmosfären var laddad och ödesmättad när Ordet gavs och togs emot av de 350 etiopiska ledarna. Med stor koncentration sög de i sig varje ord. Det är nåd att få undervisa i sådana sammanhang. Vår direktor berättade för mig i eftermiddags att undervisningen verkligen landat i deras hjärtan och det stämmer. Jag hade två pass om 90 minuter vardera i 35 gradig värme och ändå ville ingen gå hem! Tala om hungriga ledare. I eftermötet bekräftade Jesus Ordet, många grät öppet och jag kände hur kraft gick ut, någonting nytt kom och en ny tid väntar för flera av församlingarna. På fotot ser du några av de glada ledarna vifta med min bok ”I will build My Church and You shall be My witnesses”.

Nu förbereder jag mig inför kvällsmötet. Högtalarbilarna (8 st.) plöjer genom stan och inbjuder till kvällens crusade där temat är ”Kraften i namnet Jesus”. Bloggar senare i kväll om vad Jesus gjort.