Site Meter Pastor Tommys Blogg

lördag 20 mars 2010

Ulricehamn, dop och Göran Skytte

Från mitt och Carinas kontor ser jag havet. Isen håller på att spricka upp och det milda vädret gör att dimman lagt sig som en tjock vägg över vattnet. I morse tog jag sovmorgon (till 07:00), sedan har jag bett, fikat med Carina och Rebecka och sprungit en mil (jag springer inte snabbt, men långsamt) skall jag strax äta middag och sedan åka till Ulricehamn. Klockan 18:00 har jag ett väckelse- och helande möte i pingstkyrkan. Jag tror att det blir en fantastisk kväll. Bland annat kommer Thomas och hans fru, ett härligt par som jag bad till frälsning för, för några år sedan.
Jag kör hem ikväll, i morgon söndag har vi först dopgudstjänst i Folkkyrkan och sedan på kvällen har vi besök av Göran Skytte. Vi hoppas på en sprängfylld kyrka. Jag bloggar vidare om Skytte på måndag. Då Carina, redan klockan 04:00, kör mig till Svågertorp, sista tågstationen på svenska sidan, för att ta tåget till Kastrup och flyget till Etiopien.
Vi får säga som Jesus, så länge det är ljust, kan vi arbeta på. Tack till alla Er därute som är en del av vårt arbete.