Site Meter Pastor Tommys Blogg

torsdag 25 mars 2010

En bild säger mer än tusen ord

Efter en rekordtidig frukost åkte vi de tvåtimmarna till Nazareth och ledarseminariet, där 350 hungriga pastorer väntade på undervisning. Vi fick en fin upptakt. Jag undervisade utifrån min bok ”How to build the Church of the end time revival” och responsen var god, det är ju ganska enkelt: Vi vittnar- Jesus bygger! Om vi inte vittnar kan han inte bygga sin församling. I slutet av undervisningen ledde Herren mig in att undervisa och berätta om vad som händer i Israel idag.

Ikväll startade också crusaden upp. Jag lämnade hotellet runt 18:30 och började predika en halvtimme därefter. De lokala pastorerna var förvånade över hur mycket folk som kommit redan första kvällen. Det var en fantastisk atmosfär och texten hämtade jag från Markus evangelium och kvinnan med blodgång. Det är egentligen märkligt, jag vet inte hur många gånger jag predikat över den texten, men i kväll visade mig den helige Ande en sak jag inte lagt märke till tidigare.

På fotona kan du se vår scen, vi är glada över den därför att den är vår egen. Vi har byggt den så att vi kan plocka ner den och sätta upp den till nästa kampanj. Den långa gängliga mannen kunde inte höra på sitt högra öra och blev helad i förbönen, det blev också mannen som dansar, han var rörelsehindrad och kunde nu röra sig obehindrat. Tillsist är ett foto av en liten del av den stora publiken.

Nu är det strax sängdags, den ”stora” vägen till Etiopiens enda hamnstad går utanför mitt fönster, när långtradarna kör förbi låter det som om de körde inne i rummet.
Det står i skriften att nåden är ny varje morgon. Därför kan vi sova gott och veta att i morgon då väntar ny nåd och kraft från Jesus. God natt!