Site Meter Pastor Tommys Blogg

torsdag 18 mars 2010

Dop i Nepalesiska bergen

Nepal är det enda landet i världen, där det står inskrivet i konstitutionen att landet skall vara hinduistiskt. Det är oerhört fattigt och den svåra terrängen, gör att landet varit svårt att nå med evangelium. Men nu ser vi en förändring. Efter monarkins fall har det uppstått ett makt vacuum i landet. Den maoistiska regeringen har ett gott öga till kristna och våra stora crusades har nått oväntat många hinduer med evangelium. Vi bygger nu ett väckelse centra i Nepal och vi har ett team som dels sätter upp mina crusades, men som däremellan besöker alla dessa otillgängliga byar uppe i bergen.

Vid sista minicrusaden, körde man i ett dygn med bil, serpentinväg upp och ner. Därefter tvingas man gå, på serpentinvägar i ytterligare en dag för att nå de avlägsnaste byarna. Väl där predikar vårt team Jesus, onsdag - lördag, ber för sjuka och undervisar om dopet i vatten och Ande. På söndagen döps de som tagit emot Jesus. På fotona ser du några av nepaleser som döptes efter sista minicrusaden i februari. Visst ser det härligt ut!

"Åt Mig är given all makt i himlen och på jorden, gå därför ut och gör alla folk till Mina lärjungar. DÖP dem i Fadern, Sonens och den helige Andens namn och lär dem hålla mina bud."

Är du inte troendedöpt? Till sommaren kommer vi att ha dopfest i Sölvesborg, för de i Sverige vill döpa sig, men inte har en församling att döpa sig i. Är det du? Hör av dig till mig.