Site Meter Pastor Tommys Blogg

tisdag 16 mars 2010

En för alla – alla för en

När Jesus för två tusen år sedan korsfästes på Golgata, satte han allt på ett kort: Att vi skulle avsluta vad han påbörjade – att ta evangelium till alla världens folk. Han dog för oss, för att vi skulle leva för Honom. Men måste han verkligen dö? undrar du. Ja, det fanns inget annat sätt. Han levde ett perfekt liv i ditt och mitt ställe, men strax innan han fängslades bytte han plats med dig och mig. Han blev du, han blev jag, han blev alla, han blev oss. Varför? För att kunna ge oss sitt perfekta liv i utbyte mot våra liv.

PTL Ministries blogg handlar om vad Jesus gör idag. Om hur människor upprättas, utvecklas och blommar ut. Läs och fundera, därför att om det är sant som jag skriver och som fotona visar, då finns det något som är större än både dig och mig, eller hur?

Välkommen till vår blogg
Pastor Tommy Lilja