Site Meter Pastor Tommys Blogg

onsdag 31 mars 2010

Kommer Jesus tillbaka år 2012?

God morgon, kära bloggläsare. Trots en god natts sömn har jag lite grus i ögonen. Har haft högt tempo sedan jag kom hem, igår blev det ett 12 -timmars pass och vanligtvis kommer tröttheten någon dag efter. Här i kyrkan och på kontoren är effektiviteten hög inför påskhelgen. Vi väntar mycket folk och härliga möten och vill göra vårt bästa för att alla ni som kommer på besök skall få det allra bästa.

Till påsk släpper vi fyra nya predikningar, ni kan köpa dem på internet senare i veckan. Tre av dem ingår i en serie, Kallad, Utvald och Bekraftigad och den sista är en predikan som varit efterfrågad då jag undervisat i ämnet på Kanal 10: Kommer Jesus tillbaka 2012? Det är en bra fråga, eller hur. Jag kan hålla med om att det är lite "Jehovas vittne" stuk på omslaget, men jag kan garantera att undervisningen inte är det.

I morgon kommer min vän Johannes Amritzer, jag har mycket att tacka honom för. Den första crusaden jag predikade på var i Kongo. Det är väldigt längesen nu, då var jag församlingspastor med bibelskola och Johannes formligen tvingade mig ut på missionsfältet. Jag längtade hem redan innan jag hade flugit ut. Det var också under ett skakande bönemöte på mitt kontor, tillsammans med Johannes och Asokan (från Indien) som Gud första gången talade om att starta upp PTL i Indien. Till sist var det också sista gången det hände något på pingströrelsens predikantvecka (mer än tio år sedan) när Johannes avbröt hela programmet och talade om för veckans ledning att vad de just då höll på med var på sandlådenivå.
Jesus säger att: Vinden blåser vart den vill, så är det också med den som är född av Anden, och detta stämmer bra på Johannes. Vi ser inte Anden, men väl resultatet, för du vet väl att de döper grymt mycket nyfrälsta människor i den nystratade församlingen i Stockholm City?

Till sist, nåden är ny idag, tack och lov för det, eller hur? De fel jag gjorde igår är glömda och under blodet och idag kan du och jag med rent samvete verka i och för Guds rike.