Site Meter Pastor Tommys Blogg

tisdag 30 mars 2010

Efterskalv väntas till påsk i Sölvesborg


Efter en bombardisk avslutning i Nazareth Etiopien, lämnade jag en stadion fylld av jublande etiopier, för att i hög fart transporteras till Addis Abebas internationella flygplats. Den etiopiska trafiken måste upplevas, med med änglarnas hjälp kom vi fram i tid och till mitt nattflyg. Flyget var samordnat mellan Lufthansa och Ethiopia Airlines, och tydligen var det etiopiernas tur att flyga. Ibland så är inredningen i dessa tredje världens flyg så gammal att den för tankarna till Indiana Jones, detta var ett sådant flyg. Jag landade i Köpenhamn igår morse och Carina hämtade mig på den svenska sidan.

Nu väntar en vecka fylld med arbete och laddning inför påskkonferensen. Den helige Ande har utlovat "mer kraft än någonsin" och jag tror att det kommer flera efterskalv på den jordbävning, crusaden i Nazareth var. Det brukar vara så när jag kommer hem. Det tar några möten på svensk mark innan man besinnat sig och blivit "lagom" svensk, så tror att risken är stor att mina möten till helgen (som min dotter Rebecka beskriver dem) "flippar ut" i en hämningslös "crusade" atmosfär. Det blir efterskalv på Nazareth Crusaden. Lägg därtill att min vän, "the Apostle of Christ", Johannes Amritzer, inleder torsdag kväll och fredag fm. Amritzer har ju en förmåga att trigga igång det mesta! På lördagskvällen får vi besök från USA, mrs Paige reser i hela världen och har en atmosfär med sig av den helige Ande som riskerar att uppfylla allt som rör sig i lokalen. Pastor Ola som undervisar på lördag fm kommer att förvåna och uppenbara Ordet, därtill kommer Bengt Johansson under fredagen att dra loss oss alla i lovsång inför Gud. Jag vill verkligen uppmuntra dig att inte missa ett möte, därför att det händer något i helgen som kommer att ha livsförvandlande effekt på många också på dig.