Site Meter Pastor Tommys Blogg

fredag 18 juni 2010

I morse filmade jag min gröna bönestol, kaffekopp och havet, vill du se?

Ibland får jag frågan: Måste man be på morgonen? Det står skrivet att varje morgon väcker du mig på lärjungasätt. Vi lever i en omvärld med högt brus. Det hinner inte gå så lång stund, efter det att vi stigit upp på morgonen, förrän intrycken strömmar in. Direkt när intrycken från en ny dag börja fylla dig, börjar också din hjärna att tänka, associera och bygga hypoteser.

Att starta dagen med att umgås med Jesus och Guds Ord. Att påminna dig själv vem du är i Kristus och att blunda och se i tro, att du redan har vad du bett om och att se visionerna som redan uppfyllda, gör att du får rätt kurs på dagen. Du talar om för dig själv vart du är på väg och du ger Jesus och hans Ande tillfälle att tala till dig och att fylla dina tankar.

Under sommar halvåret sitter jag tidigt på bryggan, jag börjar före 06:00, då är det tyst, bara jag och Gud. Pröva! Byt ut tv-programmet mellan 22:00 och midnatt, mot en tidig morgon.

Du är värd en stund med Gud på morgonen, därför att du förtjänar att få en god start på dagen.