Site Meter Pastor Tommys Blogg

onsdag 30 juni 2010

En är för få för framgång


Jag talade just med pastor Shiferaw (PTL:s Afrika direktor). Förberedelserna går bra inför kampanjen i Rom i helgen, de har stora förväntningar på mötena. Jag vet inte om du tänkt på det, men allt vi gör, gör vi i relation till andra människor. De resultat vi når är alltid ett samspel med andra och detta är en viktig insikt.


Framsteg och framgång är alltid ett resultat av flera. John Maxwell skriver att: "One is to few for success". En för för få för framgång och detta är sant.


Personligen är jag oerhört tacksam till alla de människor runt om i Sverige vi får samarbeta med, som ber och stöder oss. Även om det är många jag aldrig träffat, har jag upplevelsen att jag känner dem allihop och att vi är som ett stort gigantiskt team.


När jag åker till Rom i helgen, gör jag det tillsammans alla Er därute i landet, som är en del av PTL. Jag åker ensam, men samtidigt är Ni och du med. Vi är alla döpta in i en och samma kropp och utgör tillsammans en enhet, som har ett uppdrag, att predika evangelium till alla folk.


Vem du än är som läser min blogg så skall du veta att du är värdefull i Gud. Han räknar med dig och bara du kan göra det du skall göra. Ingen annan kan det. Så vet det, du är bra, du är bättre, du är bäst.


Fotot är från en kampanj för flera år sedan. Det är en favoritbild. Flickan på bilden hade en cancer tumör på halsen. Den krympte ihop under hennes i förbönen. Allt bekräftades efteråt av ett läkare team.
Helandet finns även på vår hemsida, klicka på länken i kanten. Där finns en kort trailer som heter "mirakel i Indien".