Site Meter Pastor Tommys Blogg

måndag 28 juni 2010

Utan motstånd ingen framgång! Likheten mellan dig och en jumbojet.


Nu tycker du kanske att jag blir lite jobbig, men det är faktiskt så att Gud vill att du skall leva ditt bästa liv NU, och det livet är fyllt med problem! Ibland så tänker vi att det ultimata livet är ett liv utan problem. Men faktum är att utan problem dör människan. Ett liv utan problem, är ett liv utan mening. Problem, hur jobbigt det är än kan låta, fyller livet med mening. Även om visa problem kan tyckas meningslösa, jobbiga och onödiga.


Vad Gud gör, det är att han förändrar vår attityd till problem. Istället för:

-Usch, vad jobbigt. Eller:

-Jag bävar ....

Utbrister vi:

-För de som älskar Gud samverkar allt till det bästa. Jag fattar inte vad som händer, men jag vet att Gud är trofast. Eller:

-Ja du problem, du skall veta en sak, att allt förmår jag genom Honom som ger mig kraft!


När Gud skapade människan satte han henne i en värld fylld med problem som Adam skulle lösa. Med andra ord, du är kreativ, handlingskraftig och kan! Det har Gud sagt och jag tror mer på vad han sagt om dig, än vad du säger om dig själv.


Tänk så här: Det liv Gud har för dig, den potential han lagt ner i ditt liv, kan bara framstå, blomma ut och optimeras utifrån det motstånd och de problem du övervinner! Därför vill Gud att du skall sluta se problem som omöjligheter och istället se dem som möjligheter!


Tänk på dig själv som en jumbojet! Luften, luftmotståndet, blir till sist den faktor som gör att flygplanet kan lyfta. Ju mer luftmotstånd som jumbojeten övervinner desto högre kan den flyga.


Så, ställ dig nu på startbanan, värm upp motorerna, rada upp problemen, lös dem ett och ett, se för ditt inre hur du efterhand får upp farten och hur ela ditt liv lyfter.


Du är bra, bättre, bäst!