Site Meter Pastor Tommys Blogg

onsdag 16 juni 2010

Sängjätten, hjälper dig sova som en kung på en Viking Bed!


För den som tror på Gud, samverkar allt till det bästa. Som jag tidigare bloggat om, så i de moderna sängar som alla andra sover gott, fick jag ont i ryggen!

Idag är de flesta sängar zonindelade. Vilket innebär att det finns en tryckutjäming utifrån hur våra kroppar ser ut. När vi flyttade efter nyår köpte vi ett par lyxiga Vikingsängar på Sängjätten i Kristianstad. Riktigt svenskt hantverk, elektriskt ställbara, naturmaterial, ja sängarna kunde nästan brygga kaffe och koka ägg på mornarna, riktiga månlandare.

Men, jag är lite annorlunda, som Fantomen och Zeb Macahan, vi sover bäst på hårt underlag. Så jag ringde upp den serviceinriktade personalen på Sängjätten i Kristianstad och berättade om mitt problem. Först prövade vi att byta bäddmadrass, men det hjälpte inte. Mitt problem var att jag, en gammal viking som man är, sover bäst i en stenhård säng. Sådana tillverkas bara på landsbygden i Indien i dag. Det enda sättet att lösa mitt problem var att Viking beds, som ligger i Småland, tillverkade en unik säng! Som såg likadan ut som den jag hade, med ett undantag, den skulle vara stenhård. Dessutom var de tvungna att byta in min nuvarande säng. Här hade nog många gett upp, men det finns änglar, ibland arbetar de på sängvaruhusen.


Sängjätten fick, utan extra kostnad Viking bed att stanna produktionen och tillverka en unik (stenhård) säng. Jag fick hem den för två veckor sedan och jag sover som en kung.


Därför, om du skall köpa säng, åk till Sängjätten i Kristianstad och köp säng. Modell Carina (min fru) är sängar för moderna människor. Modell Tommy är mer för profeter som lever på vildhonung och gräshoppar.

Stort tack till Sängätten och Viking beds!