Site Meter Pastor Tommys Blogg

söndag 13 juni 2010

Justera kursen varje morgon och må som du förtjänar

Du är kapten på din egen båt och varje morgon måste du justera kursen. Jag håller just nu på med en undervisningsserie, jag vet inte hur lång den blir, men den kommer ut till hösten på temat: Lev ditt bästa liv nu!

Sedan jag var nyfrålst har jag avsatt tid på morgonen för att justera och hålla kursen. Ett sätt är att proklamera för dig själv, vem du är! Nedan finns 10 proklamationer, alla vilar på Guds löften till dig, försök att se dig själv i de olika sanningarna, tänk dig in i situationer där de är du och tala ut dem.



Jag proklamerar att jag är välsignad:



  • med Guds övernaturliga vishet, har ett syfte och klart fokus med mitt liv

  • med kreativitet, mod, möjligheter och överflöd

  • med en stark vilja, självkontroll och disciplin

  • med en härlig familj, vänner, god hälsa, tro och favör

  • med framgång, övernaturlig styrka, utveckling och Guds beskydd

  • med ett lydigt hjärta och en positiv attityd till livet

  • med Abrahams välsignelse och att varje förbannelse, ord i ondska och allt ont som riktats mot mig är nu brutet i Jesu namn

  • i staden och på landet, när jag går in och när jag går ut

  • och att allt jag gör lyckas mig väl

  • och att Guds överväldigande rika nåd och godhet är i och med mig