Site Meter Pastor Tommys Blogg

torsdag 1 april 2010

I kväll går vi in i Anden och vaknar upp på söndag eftermiddag!


Ikväll går vi in i Anden och vaknar upp på söndag eftermiddag! Vi ser framemot en fantastisk helg i Sölvesborg. Vaknade tidigt i morse. Pga alla resorna de sista månaderna har jag slarvat med träningen. Så jag sprang (joggade) ut till gymmet, tränade ett snabbt pass, sprang hem, duschade och tog en rask promenad till kyrkan. Gymmet är rätt plats att knyta kontakter och berätta om Jesus. Genom åren har flera träningskompisar kommit till tro, både hulkar och vanliga motionärer. Gym-miljön är speciell, under åren (tränat sedan 1975) har jag fått väldigt nära vänner på just gymmet. En av mina bästa vänner Dan, idag rutinerad dansbansmusiker med rökhosta, träffade jag bara på gymmet! Faktiskt är det så att i vårt övernattningsrum i kyrkan bor just nu en "riktig" bobybuilder! Rummet är översvämmat av proteinpulver och träningstidningar! I bilen lyssnar han på mina predikningar och tron på Jesus hjälper honom att orka med vardagen!


Varför skall man då träna? Jag tränar för att orka arbeta! 3-4 dagar i veckan när jag är hemma gör att jag orkar tempot under crusaderna i tredje världen.


Carina går en bönepromenad på drygt en timme varje morgon. Oavsett väder.


Hur är det med dig då? Försök kom igång nu när våren är här. Jämför dig inte med andra utan hitta en motionsform som passar dig. Ett tips: Det är bättre att motionera lite mindre och regelbundet än så mycket att man antingen tröttnar eller inte hinner med. Hemligheten ligger i att göra motionen till en vana, och då måste du anpassa den efter dina förutsättningar.


Nåväl, nu skall jag fortsätta att ladda inför kvällsmötet på fredag kväll. Var rädd om dig och kom ihåg att i allt detta vinna vi en härlig seger genom Jesus som ger oss kraft.