Site Meter Pastor Tommys Blogg

torsdag 6 maj 2010

50 års kalas på 49:e våningen. Just nu på väg till Ashdod, ledarseminarium.


Vilken kväll vi hade igår jag och Carina. Som jag skrev igår så valde vi att fira Carina 50-årsdag med vår lilla familj i lördags och på själva högtidsdagen, 5 maj, är vi i Israel och arbetar. Judarna hade fått reda på detta så de bokade in oss på Tel Avivs finaste resturang, 2cc, (To see) som betyder att se. De ligger på översta våningen på Tel Avivs högsta skyskrapa. Så man kan verkligen säga att hela Tel Aviv, låg för Carinas fötter igår. Hur många våningar? 49! 187 m över havet.


Om 20 minuter åker jag till Ashdod och väckelsen bland judarna där. Med mig har jag en undervisning från Herren, som om dom tar den, kommer att betyda väldigt mycket för deras framtid.


Fick ett underbart brev på morgonen, jag lämnar avsändaren och platsen anonym, läs själv, vi gör ett bra arbete du och jag, för det är det PTL är, ett tillsammansarbete. En för alla, alla för en!



Frid Tommy!



Idag hade vi avlutning på cirkeln om Uppenbarelseboken. Flera av deltagarna lyfte upp din predikan och upplevde ett riktigt lyft, speciellt en av dem, han är kommunist politiskt sett, och tårögd talade han om ditt fina arbete, han var själv frågande till världens hat mot judar, speciellt inom hans kretsar, men menar att vi måste stötta detta folk mm.



Idag ser jag dock att detta faktum gör att flera talar om att församlingen verkar nöjd, " ljum" och att vi måste göra något åt detta. Själv lyfte jag fram att jag kommer att kontakta Tommy Lilja, dig, för att köpa 100 cd från din predikan, bibelstudiet, du höll i kyrkan, främst 1:a delen, för att gratis dela ut till våra medlemmar, elden måste komma inifrån, samt be dem låna ut cd:n till 3 st. till. Vi ¨når då upp mot 300-400 personer.