Site Meter Pastor Tommys Blogg

fredag 7 maj 2010

Väckelsen i Ashdod, Judarna, Sekreterare, VD, Säljare!


God morgon,

Tel Aviv och Israel har vaknat upp till ännu en solig morgon. Diset är på väg att lätta och det ser ut att bli ännu en härlig dag. Igår hade jag en fantastisk förmiddag i Ashdod, jag undervisade om ledarskap och om grunderna för framgång. Kul, att även ett gäng amerikanska pastorer deltog. Jag hann också besöka det centra, varifrån vi tillsammans med vår partnerförsamling i Ashdod, hjälper 700 judiska familjer i månaden med matpaket. I söndags så kom trettio nya judar och ville ta emot Jesus, som Israels Messias.

På eftermiddagen träffade jag och Carina två fantastiska människor. Tova och Simeon. Både överlevde förintelsens dödsläger och med tårar i ögonen delgav de oss sina livsöden. Vi skall försöka hjälpa några av dessa äldre vänner i Israel. Både Tova och Simeon kom efter kriget till Sovjet, där förföljelsen fortsatte, inte förrän slutet på 80-talet kunde de få en fristad då de kom hem till Israel.

I en park utanför hotellet hade vårt sista uppdrag för dagen. Vi träffade en judisk, etiopisk familj, som vi fått hjälpa till Israel för två år sedan. De bor fortfarande på ett centra i Israel, men kommer det närmaste året att slussas ut.
På em hade jag med mig ett team av översättare, kamera och filmteam. Före sommaren så hoppas jag kunna presentera resultatet på Kanal 10 och på webben. Jag faktiskt något kort klipp som kommer på Kanal 10 redan om någon vecka.

Idag så har jag lite lite administration jag ligger efter med, innan jag går in i bön inför kvällens väckelsemöte här i Tel Aviv. Den församling jag skall tala i är speciell, då den varit pappa till många av de andra messianska församlingarna i Israel.

Nåväl, PTL växer och vi söker folk. Jag skrev om det för någon vecka sedan. Vi behöver en säljare, vi har en idé om hur vi skall kunna hjälpa föräldralösa barn, och det är här säljaren kommer in. Denne bör ha ett förflutet i företagsvärlden. Vi söker också en sekreterare, driven i engelska, svenska, ordbehandling och multimedia. Till sist behöver vi en chef, någon som kan hålla samman allt, önskvärt är ju att man arbetat som chef, VD och kan ta med sig den erfarenheten. Är det allt? Nej, men det är de behoven som är närmast. Men jag vill också, med ödmjukhet tillägga att vi behöver inte fler Tommy, utan det vi söker är människor som har andra kvalitéer, men som vill arbeta för samma mål. Jag vill helt enkelt dra ihop ett större team, "a Master Mind team", som tillsammans kan möta framtidens utmaningar från Gud på PTL.

Tack för att du vidarebefordra min blogg, när du tycker att den är läsvärd.
Tommy