Site Meter Pastor Tommys Blogg

torsdag 20 maj 2010

Hela Guds skapelse längtar efter att samarbeta med dig!

Du är bättre än du tror!

Torsdag, agendan fullteckand. I morse vakande jag 05:15, på med joggingskorna och tog min "Rocky" runda. Uppförsbacke i 15 minuter med en brant avslutning upp på Sölvesborgs vattentorn. Nyduschad 06:30 och redo för bibel och bön. 08:00 var jag på kontoret och har redan hunnit med en hel del. Jag jobbar bla med reorganisation för att kunna möta framtidens utmaningar. Jag tror att Gud vill mer, större och bättre!

Nåväl, nu kör vi på tills 16:00, då är det hockey, Sverige Danmark. Danmark har min svenska favorit tränare Bäckman, kluven om jag skal hej på Sverige eller Bäckman.

I slutet av boken Räkna med pengar har jag med en bönegudie. Där ahr jag bla skrivit ner en text som jag uppmuntrar så många som möjligt att läsa varje dag, den är dynamit och kan få vem som hlest att gå i taket av glädje och kraft!

I Kristus har jag gått från döden till livet . Jag är nu en troende i Guds rike. Jag är Guds arvinge här och nu, kung och präst under Jesus. Jag har tagit av mig den gamla människan och iklätt mig den nya, som är skapad till likhet med Gud, i helighet och rättfärdighet. Jag agerar nu utifrån den jag är, inte utifrån den jag varit. Jag tror som Jesus och kallar på det som inte finns som om det redan fanns. Hela skapelsen ser vem jag är i min inre människa och vill inget hellre än att samarbeta med mig. Jag är inte längre slav under lagen om synd och död, utan livets Andes lag har i Jesus Kristus satt mig fri. Jag vet att mitt liv inte beror på vad jag gjort, utan på vad Jesus gjort för mig. I mitt liv överflödar och härskar nåden och från djupet av min Ande ropar jag ABBA, Fader och han tar emot mig som son/dotter i Jesus Kristus.