Site Meter Pastor Tommys Blogg

torsdag 13 maj 2010

Valen utanför Israel. Ikväll blir det Robin Hood!

Vaknade tidigt idag, Kristi Himmelsfärdsdag. Det måste ha varit en enorm upplevelse att se Jesus försvinna med molnen.
Nåväl efter bön i stolen och bönepromenad hade jag en härlig fika med Becka och Carina. Jag är nästan aldrig hemma så jag bestämde mig för att jobba ifrån hemmakontoret idag. Jag har bla annat tagit ställning till budgeten i Zambia, beställt annonser och förberett en helsida i Hemmets Vän. Nu skall jag strax be en stund till och sen har Carina middagen färdig.

I kväll skall jag göra något jag nästan aldrig gör, jag skall gå på bio med mina Daniel och Becka och se Robin Hood! Vi har ju faktiskt en av Sveriges bästa biografer i grannbyn Bromölla. Det är en nyinspelning och jag ser framemot Cocacola, popcorn, tuttifrutti och en påse bilar. Jag sitter längst bak, det var lite häftiga diskussioner härhemma om vart vi skulle sitta. Men jag ser inte bilden annars. Det är inte en ålders åkomma, det har alltid varit likadant.

Förresten har ni hört att de siktat en stor val (13 meter lång) utanför Israels kust! Tankarna går till Jona, som hamnade i valfiskens buk och till Jesus som sa att jag ger er Jona tecken! Nu är frågan om valen är ett tecken från himlen, eller bara en förvirrad val?