Site Meter Pastor Tommys Blogg

tisdag 18 maj 2010

Se perspektivet från Tommy o Carinas lägenhet!


Kära bloggare,


Just nu lever jag i undervisningen om att ditt bästa liv är NU. På söndag skall jag undervisa om vikten av att beskydda och utveckla din självbild. Därför att din självbild, sätter gränser för ditt liv. Kan du itne se dig själv i drömmen, får drömmer svårt att förverkliga sig i ditt liv.


För att du skall lära känna mig lite bättre så skickar jag med en kort filmsnutt på 10 sekunder som jag filmade med min telefon i morse. Det är från vår lägenhet. Min fråga till dig är: Vad ser du?




Några ser vägen, andra bilen, några havet, men varje morgon när jag stiger upp ser jag havet och njuter av utsikten.


När du vaknar på morgonen, så kan du välja vilket perspektiv du vill använda på dagen som ligger framför dig. Du kan se vägen som är jobbig att ta sig över, bilen som stör och som kan vara farlig eller så ser du havet, det gränslösa.


Varje morgon är nåden ny. Den överväldigande rik på godhet och vill genomsyra allt det du är. Blunda och se hur du går igenom dagen tillsammans med Guds nåd, hur hans favör öppnar dörrarna för dig och hur han hjälper dig att lösa problem som dyker upp.


Perspektivet heter, älskad av Gud, favör med Gud, allat är möjligt för den som är i Jesus.