Site Meter Pastor Tommys Blogg

måndag 10 maj 2010

Alla låg utslagna av Anden i församlingen i Jerusalem

Kära vänner,

vilken avslutning vi fick på veckan i Israel. På lördag em hade jag möte i en av Jerusalems få Messianska församlingar, den etiopiska. Jag kände mig verkligen hemma, jag kan ju både musiken och dansen, även om ajg ser ut som ett kylskåp när jag dansar.
Jag hade förberett en crusade predikan, men den helige Ande gjorde en tvärvändning och istället predikade jag om nödvändigheten att vittna. Jesus bygger, vi vittnar. Om inte vi vittnar kan inte Jesus bygga.
Precis som i Tel Aviv kom alla fram till förbön och Jesus kom med en "våldsam" kraft. Alla slogt ut av kraften och låg skakandes på golvet alltmedan Anden sköljde igenom dem.

Församlingen i Jerusalem är oerhört fattig och vi måste hjälpa dem. Jag skickar nu dig vår afrikachef redan i augusti, sedan får vi se. Det är möjligt att vi utvecklar vårt Mellanöstern center i den här församlingen. Hjälp oss be över detta så att vi kommer rätt.
Väckelsen i Israel är allas ansvar. När försmalingarna växer till i Jerusalem, då är det nära.

Nu skall jag och Carina strax packa väskan, hemma i Sverige väntar två fulla veckor, från tidiga mornar till sena kvällar, de närmaste två veckorna, innan jag åker till kampanjen i Indien.

Tack för allt stöd och positiva hälsningar. Jag har många fantastiska medarbetare, en av dem är Mollie, en av mina många favorit prinsessor, och hennes familj, Moschos, de är grymma medarbetare som alltid har ett leende över, tack för att ni finns.