Site Meter Pastor Tommys Blogg

söndag 16 maj 2010

Låt aldrig andra begränsa Guds godhet i ditt liv!


Kära bloggläsare,

din bästa tid är NU. Deta är temat på en serie predikningar jag har i maj, juni. Jag inledde idag med att lägga en grund och talade om vikten av en vision som ständigt växer, förnyas och utvecklas för att du ständigt skall kunna spränga dina begränsningar.


Jag vet inte om du tänkt på det, men på samma sätt som att man inte kan hälla nytt vin i gamla skinnsäckar, kan du inte ta emot en förnyad växande vision med attityder som begränsar dig.


Men om du vågar tänka och drömma större, kan du ta nästa steg och förvänta dig framgång. Det är faktiskt så att Gud har mer på lager. Spräng de begränsningar andra människor lagt på dig och lev i den favör Gud gett dig.


I min omgivning, både på hemmaplan och nationellt finns det människor som tycker både det ena och det andra. Jag har bestämt mig för en sak: Att aldrig låta andra begränsa vad Gud vill göra i mitt liv, eller vad Gud vill ge mig. I mina ovänners åsyn låter han min bägare flöda över!


Min Gud är god och varje dag vill han flöda över med godhet i mitt liv och i ditt liv. Men med new levels comes new devils, som TD Jakes sa. Men det ären helt annan blogg.