Site Meter Pastor Tommys Blogg

torsdag 27 maj 2010

Om detta varit dina barn? Varning starka bilder

Vårt dreamteam. de går inte av för hackor. Vårt nepelsiska team kan gå i dygn för att besöka en onådd by upp i Himalya! Vilken nåd att du och jag får samarbeta med dem.

Tänk om barnen, på fotot ovan varit dina? Fotot är tagit direkt utanför mitt hotell, idag på em.

Kära läsare,

fotona visar två olika verkligheter av Indien. De leende "pastorerna" runt bordet är vårt "dreamteam". De tre närmast kameran till vänster, och Allin, först till höger är från Indien. De andra är från Nepal. Peter Rai, PTL:s direktor i Nepal, sitter mittemot kameran och Abraham, PTL:s direktor i Indien, sitter först till vänster. Vårt team från Nepal bor väldigt enkelt, och då nattemperaturen ligger på drygt 35 grader har vi hyrt ett hyfsat sammanträdesrum med luftkonditionering. Idag har det varit över 40 grader i skuggan.


Det har varit väldigt konstruktivt. Jag har undervisat och gått igenom PTL:s crusade manual och de hade många frågor. Flera av dem har varit med på våra crusader i Nepal och alla kommer nu att ingå i vårt stora team. Allt detta gör vi för att på ett än effektivare sätt nå fler människor med evangelium.


I morgon skall vi gå igenom de mål vi har de kommande åren i Indien och Nepal, jag kommer också att undervisa om effektiv bön, tro och enhet. Det här kommer att bli väldigt bra. De hälsar alla till er i Sverige.


De andra fotona är tagna direkt utanför mitt hotell. Kommentar överflödig. Dessa barn är en av orsaken till att vi nu utvecklar PTL Children AID. ”För barnen till mig och hindra dem inte”, sa Jesus. I Indien och tredje världen finns miljoner barn som misshandlas och som växer upp i en ofattbar missär. Vi kan inte hjälpa alla, men vi kan göra vår del.


Detta är ju orsaken till PTL, att vinna, att hjälpa och upprätta. Det är också orsaken till att vi står tillsammans du och jag, den helige Ande har fört oss samman för att söka och rädda det som är förlorat. Ett tillsammansarbete - han dog för oss, vi lever för Honom.


Tänk på att, du är älskad av Gud! Du är utvald, uppsökt, frälst, född på nytt och kallad med ett syfte. Du är viktig.