Site Meter Pastor Tommys Blogg

tisdag 25 maj 2010

Till Indien, rapport Frankfurt, samt "du är bra!"




Bästa vänner,


tack för att ni besöker PTL:s blogg. Just nu sitter jag på en av alla dessa flygplatser som gör det möjligt för oss att tillsammans vara en del av det Jesus gör i världen. Flygtiden till Delhi är 7,5 timme och vi är framme på hotellet mitt i natten indisk tid.

I morgon har jag ett förberedande möte med pastor Abraham Sahu vår trogna partner i Indien och pastor Peter Rai, PTL:s platschef i Nepal. På torsdag börjar undervisningen. Höjdpunkten blir på tisdag. Det första av våra tre barnläger startar då, på tre veckor samlar vi mer än 5000 barn.

Vi hade en fantastisk helg i Sölvesborg och jag undervisade om hur Jesus upprättar vår självbild. Jag måste nog skriva en bok så att du och alla ni kan läsa. Därför att du är bra! Bättre än du kanske tror och det finns inga gränser för vad Jesus kan och vill göra genom dig. Denna världens furste, däremot, gör allt han kan för att förstöra vår självbild. Jesus däremot gör allt han kan för att upprätta vår självbild och den är grym: Du är skapad till likhet med Gud och i frälsningen så upprättas nu återigen avspeglingen av hans härlighet i dig! Oj.

Tack för att du står med oss på alla sätt, inom en månad kommer 80% av barnen på våra läger att ta emot Jesus, alltså närmare 4000! AMEN.

Foto: Carina äter tidig frukost på Kastrup Köpenhamn, samt Lufthansas flyg skymtar fram på flygplatsen.