Site Meter Pastor Tommys Blogg

söndag 30 maj 2010

Tommys böcker ges ut över hela Indien!

Abrahams brutala lovsångsteam! I 45 graders värme, men med stort hjärta bjöd bandet på härlig lovsång före min predikan. Dubbla trummor! Inte illa för en pingstkyrka.

Sent igår hade jag möte med en Indisk bokförläggare och distributör. Till hösten kommer tre av mina böcker att tryckas i Indien och säljas i ett flertal vanliga bokhandlar i Indien. De kommer med åren att finnas på hotell etc. över hela Indien. Visst är det fantastiskt. Detta gör att vi kan nå massor med indier. De tre första böckerna blir: Den tredje vägen, Judarna - evighetens hjältar samt Jag skall bygga min församling - ni skall vara mina vittnen.

Bokförläggaren tar alla kostnader och ger rojalty per såld bok. Pengar som återinvesteras i våra barnarbeten i Indien. Vilken plan! Hur många böcker vi säljer? Det återstår att se. Men med åren kan det bli en hel del.

De kommer också att säljas till skolor etc och finnas på ett mindre antal bibliotek.
Idag på morgonen hade vi ett härligt möte i pastor Abrahams moderförsamling i västra Delhi. De har ett dussin församlingar över hela Delhi. Dehli ja, det är en historia för sig själv. 20 miljoner invånare, du förstår själv, hur långt man än åker, tar stan aldrig slut. Mötet var väldigt bra, jag talade om att bara du kan vara du. Om hur Satan förstört vår självbild för att vi inte skall komma in i Guds kallelse och lyfte fram vilken fantastisk självbild alla kristna egentligen har, vi har återigen blivit en avbild av Gud!
Två hinduer blev frälsta och alla kom fram till förbön, trots värmen!