Site Meter Pastor Tommys Blogg

måndag 3 maj 2010

Ikväll möter Mjällby Göteborg och jag packar resväskan igen!

I kväll spelar Mjällby hemma mot Göteborg och jag packar resväskan igen. Jag har ett ganska intensivt schema i Israel. Åker ut tisdag och då har jag fullt med arbete med mig på flyget. Onsdag är planeringsdag. Torsdag har jag ledardag för Messiastroende ledare i Ashdod på fm och besöker hjälpcentra för ensamstående judiska mammor på lunchen. På em besöker jag och Carina ett äldre boende för överlevande från förintelsen och på kvällen skall vi träffa en familj etiopiska judar som vi hjälpt hem till Israel. Fredag predikar jag i Tel Aviv och på lördag i Jerusalem. Söndag är vi lediga och måndag åker vi hem till en knakafull vecka i Sölvesborg.

Hur det går i matchen? Nja, vad tror du? Det känns som om det etablerade lagen (förutom AIK) håller på att få ordning på spelet, men 0-0 eller 1-0 på straff till Mjällby.

"Det där med positivt tänkande tycker jag inte om", sa någon angående mina predikningar. Funderade på det i morse. Finns det något ställe i hela Bibeln där Gud, den helige Ande eller Jesus uppmanar oss att tänka negativt?" Jag tror inte det. Paulus lär oss att varje dag förnya vårt sinne. Jag tror knappast att Paulus syftade på att vi skulle bli pessimister. Allvarliga pietister som aldrig förväntar sig något gott från Gud. "ALLT VAD NI BER OM OCH BEGÄR, TRO ATT NI FÅTT DET", sa Jesus. Det kallar jag för positivt tänkande. "JAG HAR GETT ER MAKT ATT STÅ EMOT FIENDENS HELA STYRKA"; wow, ännu mer positivitet. Det sitter i huvudet. Om du byter ut dina värderingar mot Jesu värderingar, då blir du positiv! När du inser att allt är möjligt, då är du super postiv och när du tror att du kan gå på vatten, kasta berget i sjön, driva ut demoner och tom göra större gärningar än Jesus, då ...