Site Meter Pastor Tommys Blogg

lördag 17 april 2010

9 döpta, 7 svenskar, en katolsk präst och en brasilianska

Livet är fyllt av överraskningar. Idag lämnade vi Jerusalem och åkte till Karmels berg, där Elia stred mot Baals profeter, via Nasaret och besök i Maria bebådelsekyrka kom vi till Gallileen. 7!! hade anmält sig till dop, vilken fest och dröm om min förvåning, när jag ser en storväxt afrikan stiga i vattnet och titta på mig. "Vill du bli döpt", frågade jag på engelska. "Ja", svarade han. Jag gjorde mig redo och frågade efter hans namn. "Fader Oliambo", svarade han. HAN VAR EN KATOLSK PRÄST! Nåväl jag döpte honom, och höll honom lite extra länge under vattnet. På väg upp, stod en ung tjej, ombytt och tittade på mig. På bruten engelska förklarade hon att hon också ville bli döpt, hon var från Brasilien. Vad gör man! Stort jubel från vilda gruppen på land. Vi skulle döpa 7 men fick döpa 9. Nu är vi i Tiberias och i morgon bitti skall vi ut på söndagsskolesjön, får se om det är någon som går på vattnet.

Camilla!
Den katolska prästen Fader Odiambo!
Gerd!
Gun!
Ingmar!
Kristina!
Maj-Britt!
Nathalia från Brasilien!
Glädje!

Vild segerdans!