Site Meter Pastor Tommys Blogg

söndag 11 april 2010

Global Impact - our goal!


När hungern efter att erövra världen för Kristus mättas, dör vi sakta inifrån! För någon innebär detta att evangelisera släkten, grannarna och vännerna. För någon annan innebär det andra grupper av människor. Men alla, som är en del av Kristi kropp är en del av uppdraget. Vilken uppgift vi har, är mindre viktig. Viktigt är däremot att man gör det man är kallad till - därför att uppdraget bedöms efter helheten. Inför Kristus kommer vi att bedömmas utifrån den talent han lade ner i oss. Det kan vara fyra själar i din omedelbara omgivning eller 4 miljoner över hela världen. Men är du inte hungrig kommer du inte att nå varken 4 eller 4 miljoner.

Idag mättas Kristi kropp i västvärdlen av annan mat. Proppmätta på denna världen avtar hungerna efter själar och våra kyrkor dör. Spelar ingen roll hur bra evenemang vi har, hur mycket sökare vi drar till kyrkorna om inte hungern finns hos de troende.

Min dröm är att påverka världen globalt. Vad vi gör idag inom PTL, är fantastiskt men det är ändå väldigt lokalt. Vår broder Bonke har satt ribban, idag samlar han miljonpublik på sina kampanjer. Jag tror att det går att hoppa högre! Därför att Bonkes exempel har hjälpt oss att tro. Jag tror att PTL och SOS (om Herren dröjer) kan ha tvilling crusades som tillsammans samlar 3- 4 miljoner människor ett veckoslut, kanske tom 5- 6 miljoner. Om vi drar igenom flera sådana crusades under ett år, då skakar vi världen med evangelium och det tror jag att Jesus vill att vi skall göra. Blir du hungrig? Jag blir vild av hunger! Tänk dig själv, hundratusentals människor som i ett nu blir födda på nytt och vars inre tomrum uppfylls av den helige Ande.

Nu måste jag skriva färdigt predikan, jag har ett annat ämne. Tisdag åker vi platsen där vi en gång i framtiden skall få redovisa hur vi förvaltat våra talenter, Jerusalem.