Site Meter Pastor Tommys Blogg

söndag 25 april 2010

Har du förletts av den religiösa och sövande anden, så låt mig väcka dig!

När kommer Jesus? Igår var jag inbjuden till en liten Allianskyrka för att tala över ämnet. Därför att de flesta inser att världen har en början och ett slut. Första delen utgick ifrån frågan: "Kommer Jesus tillbaka år 2012?" Efter fikat talade jag över "Drömmen som blir en mardröm". Om den världsledare som träder fram, en människas tal, 666, människornas val, en drömledare, som blir en mardröm.

Problemet hos flera kristna är att de bråka om hur Jesus kommer tillbaka, men lyfter inte ett finger för att han skall komma tillbaka. Därför slutade jag igår med att säga att allt vad jag föreläst om är egentligen ointressant. Nu skall jag tala om det som är intressant. Att vinna människor för Guds rike. Det är syftet med era liv. Lägg mindre energi på hur Jesus kommer tillbaka och mer energi på att vinna människor för Guds rike. Det är vårt syfte.

Nu påstår förledande flera förkunnare och predikanter att det räcker med att var i Jesus. Det är en lögn! Därför att om du är i Kristus är du bestämd att bära frukt! Det är därför du är utvald! Du har fått en talent som skall förvaltas, du är en gren som skall beskäras. Varför? För att du skall bära mer frukt. Det låter så skönt, när någon säger att "det räcker att får vara i Jesu närhet!. Men om vi verkligen kommer in i hans närhet, när närheten inte är ett religiöst bedrägeri utan verkligen hans närhet då får vi kraft! Kraft till vad då? Att bara vara? Nej, kraft till att vittna.

Bifogar ett intressant klipp från youtube, det är nära nu min vän, se till att du inte grävt ner din talent när han kommer tillbaka pga av att du förletts av en religöst och sövande ande som vill få svensk kristenhet att leva ett mjäkigt liv i det fördolda. Nej, det är dags att träda fram ur hålorna och leva ut hela livet i Kristus.

Om Jesus kommer idag, kommer du att bli lämnad kvar! Läs evangelierna och ställ dig själv frågan. Hur vill Jesus jag skall leva? Lever jag så? Att din pastor eller präst säger att du är frälst och med på vägen hjälper inte. Tänk så här: Om Jesus inte menade vad han sa, varför sa han då inte vad han menade?

Nåväl, jag har predikan i min ande, nu skall jag skiva ner stolparna. Har du funderat på hur den som är född på nytt kan bli adopterad? Klockan 11 svarar jag på frågan.

Utanför mitt fönster ligger sölvesborgsviken spegelblank, en fiskare står 30 meter framför mig och metar. Han har inte fått fisk än. Kanske får jag napp för honom, vi har många sökare på gudstjänsterna nu.