Site Meter Pastor Tommys Blogg

måndag 12 april 2010

Israel, Zambia, Indien, sekreterare och divanen på fel sida


I morgon 04:00 lämnar vi Sölvesborg och flyger med 50 svenskar pilgrimmer till Israel. Vilken resa vi får. Jag bloggar varje dag med foto, så ni här hemma kan vara med oss.

Idag har det varit fullt upp sedan tidig frukost. Vår afrikachef flyger till Zambia nästa vecka för att träffa pastorer och planera höstens stora kampanj i Lusaka. Indien har sms:at och mejlat angående mitt besök senare i maj och därtill håller jag på att eventuellt inleda ett samarbete med någon som kan hjälpa mig med våra crusade skolor och kommande bibelskolor. Det är underbart att arbeta för Jesus. Till det jordiska. Sedan vi sålde husest har vi gett bort allt. Även nya grejor, idag gav vi bort vår skinnsoffa. Väldigt fräsch och bara några år på nacken. Hon som fick den har varit ensamstående sjukpensionär i flera år, vad härligt att få ge henne en soffa hon inte kunnat köpa själv. När den nya kom, så var divanen på fel sida! Vi väntade tre månader på soffan, risken är att vi nu får vänta tre månader till.

Därtill har jag haft besök, en av mina nyfrälsta vänner var hos mig två timmar och bad om råd, både av mig och Gud. Den här killen är kanon, han har en grym potential på flera områden, fantastiskt att få vara hans coach, både andligt och i övriga livet.

Nu måste jag ringa till Israel, jag har en del möten angående vårt arbete när vi ändå är nere. Frågade du vad jag behöver? Medarbetare! Jag har redan många, inom Folkkyrkan och PTL, det är de som gör det stora jobbet. En av dem är broder Tord, han hjälpte mig med soffan innan idag, stark som en björn och med ett stort hjärta för människor. Hemligheten bakom tillväxt är att lyssna till Anden, lyda, Guds kraft och medarbetare. Akut behöver jag ytterligare en sekreterare, en säljare (av mina managementskurser) samt en utbildningschef.

Du får gärna hjälpa mig att rekrytera.

I övrigt kan jag bara konstatera att Listers stolhet, Maif, laget i våra hjärtan ligger fyra i allsvenskan. Vilken bedrift!