Site Meter Pastor Tommys Blogg

tisdag 6 april 2010

"Stå Djävulen emot och han skall fly ifrån dig!". Men hur gör man?


"Du kan inte dansa med den onde i två veckor och sedan tillrättavisa honom den tredje!" Frasen är från Kanal 10 och de tre program jag spelade in idag på morgonen. Kanal 10:s personal och ledning är hjältar. Den insats de gjort genom åren är beundransvärd, jag vet därför att jag följt arbetet från insidan. Med Börje och hans pojkar i spetsen har man satsat eget kapital under lång tid för att få projektet att lyfta och det gör det nu. Kristen TV är en väg rakt in i köket hos svensken. Här kan man, utan att grannen vet det, lyssna på vad Jesus gör idag. Stor eloge till Kanal 10.


Min målsättning är att PTL:s program skall innehålla flera olika programinslag som lyfter fram vad Jesus gör inom våra arbeten. Därför delar jag in mina bibelstudium i korta delar, som avslutas varje gång, men som byggs på gången efter. Jakob säger att du skall: "Stå Djävulen emot och han skall fly ifrån dig!". Men hur gör man? Om detta undervisar jag nu i tre veckor på Kanal 10. Undervisningen finns också att köpa i sin helhet från PTL Ministries.


Peter (PTL:s direktor i Nepal) är nu i full gång med att planera kampanjen i slutet av maj. Just nu jobbar han heltid med förberedelserna och han berättade att tom hinduerna hjälper honom, snacka om att vi har favör!
I Etiopien är vår Afrika direktor Shiferaw på väg till höstens crusade stad. Denna gången väntar vi ca 100 000 besökare!