Site Meter Pastor Tommys Blogg

måndag 5 april 2010

Gym, Kanal 10 och dop i Nepal

Annandag påsk, en härlig konferens är över. Vaknade strax efter 6 i morse, efter nästan två timmars bön och bibel sprang jag ut till gymmet. En härlig morgon. Jag bor vid havet och vägen ut till gymmet följer kustlinjen. Det står skrivet att ”Gud förnyar vår ungdom” och det tror jag på. Jag tror också att vi skall ta hand om våra kroppar, det är en fantastisk skapelse vi bor i, eller hur. Nåväl, träningen gick bra idag och tempot hem förvånade mig själv. Efter en lång fika med Carina och Becka så väntade jobb. I morgon (tisdag) är jag på Kanal 10 hela dagen och spelar in och det tar en hel dag i anspråk att planera 3 program.

PTL:s direktor i Nepal, Peter Rai, har just avslutat en av våra minikampanjer i de nepalesiska bergen, en udda och tuff stam som håller stenhårt på hinduismen, men vi ändå fick döpa 6 personer sista dagen. Det är Peter som vikit upp byxorna och ser ut som han är i en vilda västern duell.