Site Meter Pastor Tommys Blogg

torsdag 29 april 2010

Sängjätten rekomenderas - vilken service, de ger besvärliga pastorer till kunder


Kära bloggläsare,

efter en serie allvarliga bloggar skall jag "trötta" ut er med min säng! I hela mitt liv har jag sovit på en polyestermadrass på en performerad masonitskiva. När jag och Carina köpte första dubbelsängen, spikade jag ihop en egen insats, så att vi kunde sova hårt! När vi nu för några månader sedan flyttade, bestämde vi oss för att bli normala och köpa ett par riktiga sängar. ¨
Sängjätten hade en grym säng, till extrapris, ställbar med trådlös elektrisk motor. Det var ju som att gå från stenåldern in i rymdåldern. Dessutom var sängarna zon-indelade. Carina och alla våra vänner som köpt liknande sängar, sover som på dun, det är fantastiska sängar, riktigt svenskt hantverk. Men jag är ju lite grottmänniska. Dialekten är kraftigt guteral och liksom Zeb Maccahan och Fantomen, sover vi bäst ju hårdera underlaget är.

Jag får ont i ryggen, på de madrasser som läker alla andra ryggar! Nåväl, vi bytte bäddmadrass, men det hjälpte inte. Så jag bad till Gud, att jag skulle få favör med Sängjätten. Varför? Därför att enda lösningen var att man specialtillverkade en säng till mig, utan zon-indelning! Och att man bytte in min säng mot en ny. Vad hände, underar du då. Jo, nu tillverkar Viking Bed, inne i djupaste Småland, en specialsäng till mig. Den ser exact likadan ut som den jag har, med rymdmotor och allt. Enda skillnaden, är att den är stenhård. Därtill byter Sängjätten in den jag just köpt utan extra kostnad! Vilken favör och service. DÄRFÖR: skall ni köpa säng, åk till Sängjätten i Kristianstad, fråga efter Marie eller Daniel och säg att jag rekomenderat er. De har sängar både för vanligt folk och för pastorer som antagit grottliknande cowboy vanor.

Sängarna är fantastiska, servicen ännu bättre. Tack Sängjätten i Kristianstad.