Site Meter Pastor Tommys Blogg

lördag 3 april 2010

Direkt från Los Angeles till Sölvesborg

Klockan är strax midnatt och en lång härlig dag lider mot sitt slut. Vi började dagen 0900 med samling av de som läser PTL Distans och jag är väldigt glad över att få betjäna och hjälpa sådana underbara människor. Tänk vilken betydelse vår distansbibelskola har för så många elever.
11:00, drog Ola Gustafsson igång gudstjänsterna med ett uppskattat bibelstudium Själv laddade jag inför 15 mötet. Jag höll tillbaka lite på fredagskvällen därför att det var många ofrälsta så jag fiskade med liten krok, jag ville inte riskera att fisken skulle bli rädd och smita iväg. Idag däremot var det bara kristna och då går det inte med metkrok, nej det krävs ibland ett harpungevär för att tränga igenom de religiösa traditionerna och vi fick ett grymt möte. Det ena eftermötet är inte det andra likt och i dag så kom det en apostolisk smörjelse och den är stark, det var som någon sa efteråt: "Tommy det går inte att sitta bredvid dig det går som elektriska strömmar ut ifrån din kropp."

På kvällen anlände vår internationella gäst, som flugit ändå från Kalifornien, sister Paige, kom med en annorlunda smörjelse. Det är ju så att Gud arbetar genom olika tjänstegåvor och hennes stillsamma förkunnelse förde med sig en varm vind av den helige Ande som berörde många på ett kraftfullt sätt. Jag tror att det finns något från Gud som kanske bara kvinnliga tjänstegåvor kan förmedla. Hon har något jag inte har, och det känns gott.