Site Meter Pastor Tommys Blogg

lördag 10 april 2010

Väcktes av SOS bön, 56 mil från Stockholm!


Det finns en församlingsplantering i Sverige som mitt hjärta klappar för och det är SOS Church i Stockholm. Till helgen har de döpt 38 personer sedan starten i augusti 2009. Prognosen är alltså fler än 50 första året. Vilka är då dessa 50? Ja det är inte församlingsbarn, eller troende som SOS hjälpt att ta beslut om dop. Det är nyfrälsta människor direkt utifrån. Lejonet från Juda ryter i vår huvudstad och på frukten känner man trädet.


Vi har haft flera lyckade församlingsplanteringar de senaste åren i våra större städer. Men deras momentum har hämtasts inifrån. Tillväxten har till stor del bestått av redan kristna, även om nya tillkommit. SOS start är unik och den bör uppmärksammas. Varför? Därför att den bär Aposteln Paulus kännemärken. Det är korset och kraften, inget annat och det är det jag älskar med SOS, Johannes och hans vilda gäng. Det är den smörjelsen som fick mig att lämna rekorstjänsten och den civila karriären, den fysiska, råa kraften av den helige Ande.


Som ni vet så lägger jag mig tidigt och stiger upp i ottan. I natt var det bön i Stockholm, pionjärbön på SOS, från 22:00 till 02:00. 22:00 då sover jag redan. Tro mig när jag säger att mellan 22:00 och 04:00 sover jag som en stock, men i natt vaknade jag. Något väckte mig. Jag har ingen annan förklaring annat än att det var Lejonet från Juda, SOS vilda bönemöte i Stockholm som hördes ner till Sölvesborg via vattnet. Bäva månde den Onde!


Vad vill vi då? Jag bloggar vidare om det i morgon, då jag kommer med en utmaning till Johannes. Det handlar om GLOBAL IMPACT. Vad pratar du nu om Tommy? Ja du, om Herren dröjer så kommer svaret i morgon, just nu är jag så uppfylld av Anden att jag måste avlägga ett primal skrik i tungor.