Site Meter Pastor Tommys Blogg

fredag 9 april 2010

Programmerad för framgång


Godmorgon kära bloggläsare!

Efter bön och Bibel väntar en intensiv dag. Brev skall skrivas, samtal ringas och en hel del måste planeras. Det känns som om det var länge sedan jag var ledig nu, tror jag kan ta en halvdag i morgon lördag. Söndagen är fullbokad, måndagen överbokad och tisdag morgon 04:00 åker vi till Israel. Vi är väldigt tacksamma till Gud att så många vill följa med. Vår resa är faktiskt mer än fullbokad, vi har fått säga nej till många. Det är nåd och jag vet att vi får en fantastisk resa.


Att be är en förutsättning för ett liv i seger. I min bok "Räkna med pengar", så går jag i det avslutande kapitlet igenom hur du kan be på morgonen. Därför att varje dag måste vi förnya vårt sinne. Jag lägger ca 90 - 120 minuter varje morgon på mig själv. En del av tiden läser jag högt och sakta, blandat med bön i Anden. Bibeln (evangelierna) eller böcker som motiverar, talar tro och som "triggar" mig. När jag ber så inleder jag med att upphöja Gud, därefter så tar jag en lång stund då jag ber ut hur jag vill vara och till sist ber ut de mål jag just nu strävar efter.


Under hela sessionen så läser, ber och talar jag högt, så att jag kan höra mig själv, samtidigt som jag blundar och kan se vad jag ber om på näthinnan, "jag kallar på det som ännu inte finns som om det redan fanns". "Allt ni ber om och begär", sa Jesus, "tro att du har fått det och det skall vara ditt!" Förstår du? För mitt inre så har det redan skett, när jag är klar är jag redan i mål. Himmelen är på min sida och arbetar frenetiskt på att det jag redan har, nu skall manifesteras i det fysiska. Whow!


Jag är helt övertygad om att Gud vill framgång och välgång för sina barn, det är därför som han instruerar oss att "förnya vårt sinne!". Dvs, ta bort tankar som är fel och föra in tankar som är rätt. Det är det jag gör, jag omprogrammerar mig själv utifrån livets handbok Bibeln och den programmerar för kärlek, ödmjukhet, generositet, överlåtenhet, dvs framgång.